Datagestuurd werken is geen eenvoudige opgave, maar bepaalt voor 75% het succes van de innovaties rondom het ontwikkelen en gebruiken van digitale tweelingen. Daarom is het digitale-tweeling-canvas ontwikkeld en een leercyclus: een methodiek om vanuit de beleidsopgave de vraag te articuleren en van daaruit digitale tweelingen te ontwikkelen.
Zo is in Almere een toepassing voor wateroverlast ontwikkeld en in Dronten een model voor het ontwikkelen van de ecologie en planten van groen. Elke 9 maanden wordt dit proces herhaald met een nieuwe usecase, zodat er meerdere toepassingen ontstaan, die ook uitwisselbaar zijn en gecombineerd kunnen worden. De methodiek wordt ingebed in deze organisaties.
Meer informatie over dit proces: Begeleiding leercyclus en usecase canvas
Meer informatie over de usescases: Projecten
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.